Nr. 33 37. årgang. Fredag den 20. maj 2016.

I dag vendte eleverne fra 4.kl. og 5.kl. hjem fra lejrskole på Mors. De har haft en forrygende tur, hvor de blandt andet har besøgt Jesperhus Blomsterpark.

På mandag begynder eleverne i 7.kl., 8.kl. og 9.kl. på forberedelserne til årets musical ”Hvid dronning”.

Der vil i de næste uger blive arbejdet på højtryk hen mod premieren, som er tirsdag den 31. maj.

Vi har igen i år valgt at slå premieren sammen med vores årlige grillaften, hvor alle skolens elever og forældre er inviterede.

Vi tænder op i grillen kl. 17.00, så I skal blot møde op med jeres madkurv og gode humør. Der vil være mulighed for at købe drikkevarer på skolen. Flere af klasserne opstiller sjove og forskellige forlystelser, som man kan prøve. Overskuddet fra forlystelserne går til klassekasserne, så husk rigeligt med småpenge.

Musicalen spiller kl. 19.00 og kl. 20.00. I næste uge vil eleverne have en seddel med hjem om billetsalget til forestillingen.

I forbindelse med opsætningen af vores musical skal vi bruge en sakselift, så er der nogen, som har en god forbindelse, hører vi gerne fra jer.

På fredag får vi besøg af nogle af vores gamle elever, som nu går i 9.klasse på Breum Skole. De har sidste skoledag og kommer forbi os og kaster med karameller.

I vores morgensamlingsstund løber alle vores elever. Det er en frisk og god start på dagen, selvom det til tider kan være svært at komme af sted og op i gear. Nogle af vores elever møder op med fritagelser fra løb af forskellige årsager, hvilke vi har fuld forståelse for.  Desværre oplever vi også, at nogle få af de fritagne sagtens kan løbe og spille stikbold/fodbold m.m. i frikvartererne, det synes vi er uheldigt. Er man skadet og fritaget skal man aflaste og restituere, så man bliver klar til at deltage igen og ikke blot deltage i det, man selv synes er sjovt. Vi har talt med eleverne om det, og de synes heller ikke, at det er et godt signal at sende til sine klassekammerater. Vi presser ikke børnene urimeligt, men må gerne stille krav til dem.

Vi vil gerne opfordre jer til at huske frugt til vores frugtkurv. Børnene nyder friske frugt som dessert til eftermiddagsmaden.

Selv om solen skinner, vil vi gerne bede jer om at sende regntøj med børnene, vejret skifter hurtigt.