Nr. 6. 38. årgang. Fredag den 23/9 2016.

Alle vores forældremøder er veloverstået. I den forbindelse vil jeg gerne takke forældre og ansatte for nogle veltilrettelagte og velgennemførte møder. Møderne har været meget informative og konstruktive. Der er kommet flere forskellige konstruktive forslag under møderne og flere tiltag er iværksat. Tak for det.

På onsdag vil Karin og Claus afholde et naturfagsprojekt for alle skolens elever. Temaet er hjertet og kredsløbet. I den forbindelse vil eleverne komme til at skære i svinehjerter, måle puls og blodtryk på hinanden og lave en foldebog om hjertet.

Samme dag sender vi eleverne i 0.kl. og børnehavebørnene i teateret i Skive, hvor de skal se forestillingen ”Fra mig til dig”, som handler Om at være lille og flyve med drager. Om at leve i et land, hvor dagen er fyldt med musik, sang og historiefortælling m.m.

I uge 41 afvikler vi vores emneuge, som i år er et minisamfund. Skolen bliver omdannet til et mini samfund, hvor eleverne arbejder i forskellige virksomheder eller værksteder. I den forbindelse vil vi i løbet af de kommende uger efterlyse forskellige ting, som vi skal bruge i værkstederne. Vi starter med at efterlyse genbrugsting til en genbrugsbutik. I har sikkert en masse gode ting liggende, som I ikke har brug for eller glæde af. Send det med eleverne i skole eller tag det med på arbejdsdagen i morgen. Vi aftager det hele lige fra smånips til små møbler.

Husk! der er arbejdsdag i morgen.

Fra på mandag begynder vi at låse skydedøren ved det lille køkken, når frittterenpersonalet  går hjem. Det betyder, at man ikke kan komme i klasselokalerne derefter. Vi er blevet pålagt af vores forsikringsselskab, at dobbeltlåse vores lokaler på grund af risikoen for tyveri.